yazar_ustbant

7 Mayıs 2007 Pazartesi

GÜNDEM SAİT SOYDAN YILMAZ








ALDIRMA GÖNÜL ALDIRMA
Sabahattin Ali- Sinop ceza evi Sabahattin Ali Balıkesir öğretmen okulunda okuyan ve bilahare İstanbul erkek öğretmen okulundan mezun olan bir öğretmendir. Babası Ali Sabahattin Edremit ve çanakkalede subaylık yaptığından, çocukluk ve gençlik yılları Edremit, Çanakkale ve Balıkesir'de geçmiştir. Bulgaristan, ardino-Eğri dere köyünde 25021907 tarihinde doğmuştur. Yurt dışına kaçmak ister iken arkadaşı Ali Ertekin tarafından, Kırklareli, Sazara köyü yakınlarında 01041948 tarihinde öldürülmüştür. İstanbul öğretmen lisesini bitirince Konya da öğretmenlik yapmaya başlamıştır. Bir içki sofrasında Gazimiz ATATÜRK'E hakaretten ceza alır ve Sinop ceza evine girer. Şair İdamlık insanlarla dolu ve yaşanması zor, mahkûmların bulunduğu, bu ceza evi damının duvarlarını yalayan, Karadenizin dalga seslerinden ilham alır ve: Dışarıda deli dalgalar,


Gelir duvarları yalar.
Beni bu sesler oyalar,
Aldırma gönül aldırma.
Dertlerin kalkınca şaha
Bir sitem gönder Allaha
Görecek günler var daha,
Aldırma gönül aldırma.
Şairin adı, Sabahattin Ali'dir. Bu şairi şikâyet edip, dama düşmesine sebep olanda, 1990lı yılların meşhur Atatürkçüsü Sayın Cemal KUTAY’dır. Sabahattin Ali, Cemal KUTAY’ın şikâyeti yüzünden düşmüştür mahpus damına. Bunların hangisi Atatürkçü hangisi değil ben anlayamadım. Amma anladığım, kulağımla duyduğum, gözümle gördüğüm, bir olay var. 1933 yılında Atatürk’e hakaretten mahpus damına düşen, SABAHATTİN Ali’nin bu sözleri, şarkı halinde, Atatürk çocukları ve bayanları, tarafından, Tandoğan, Çağlayan, Burhaniye meydanlarında haykırılmaktadır. Kim Atatürk’ü sever, kim sevmez, kim Atatürkçü, kim değil, ben anlayamadım. Atatürk'ü, Cumhuriyeti seven ve sevmeyenleri siz bulun. Arayın, araştırın ve kendi beyninizi kullanın. Etki, tepki altında kalmayın. Değerlendirme, yorumlama ve ölçmeyi siz okuyucularımız yapın.
Görmek istersen denizi,
Yukarıya çevir yüzü
Deniz gibidir gökyüzü,
Aldırma gönül aldırma.
Sabahattin Ali Derin TÜRK milleti, ATATTÜRKÜNÜ, BAYRAĞINI, CUMHURİYETİNİ, DEVLETİNİ SEVER, SEVMEYEN SAHTEKÂRLARI DA SANDIKTA AYIKLAR. Bekleyin görün, sakal öne düşünce her şeyi göreceksiniz. Bende bir zamanlar,1981 yılında Gazi Atatürkümüze hakaretten yargılanmıştım Çok üzüntülü ve elemli geçmişti o yıllarım. Ömürden saymıyorum o yılları. Hâlbuki ben ATATÜRKÜ ve CUMHURİYETİ seven bir öğretmendim. Sadece Sevmek yetmiyor demek ki. Dış güçlerin emellerine alet olmak veya olmamakta önemli. Beni İvrindi de ATATÜRK düşmanı ilan etmişlerdi. Beni yargılayan, 1981 li yılların İvrindi Hâkimi, 2000li yılların devlet bakanı, Sayın Faruk Bal'dı. Hakaretler ve sonunda, Beraat. Atatürk'ü sadece ben değil, Allah da çok seviyormuş. Onu nice badire ve zorluklardan kurtarmış, Nice savaşlardan sağ salim çıkarmış,Nice suikastları atlatmış... Ruhu şad, mekânı cennet olsun. Her neyse. Ne diyelim, Aldırma gönül aldırma, bir sitem gönder sahtekârlara.


Sait Soydan Yılmaz. 05/05/2007 E.Mail:saitsoydanyilmaz@hotmail.com

Hiç yorum yok:

 
yazar_altbant